Oi do Brasil - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Mariska & Arjan - WaarBenJij.nu Oi do Brasil - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Mariska & Arjan - WaarBenJij.nu

Oi do Brasil

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska & Arjan

05 Mei 2008 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Even een teken van leven.
Zoals de meesten wel zullen weten zitten Arjan en ik voor 2 weken in Brazilie. Samen met 4 vriendinnen van mij doen we een georganiseerde rondreis.
Anders dan dat ik gewend ben, en t reizen zelf ervaar ik ook anders. Je wordt geleefd (heeft soms ook zijn voordelen) en t gaat een stuk sneller. Maar persoonlijk vind ik dat je het land veel minder intens beleeft dan als je zelf reist.
De groep is wel oke. Iedereen is aardig. Er zit nog een stelletje bij en een meisje alleen van onze leeftijd, die trekken vaak met ons op, ook wel leuk voor Arjan dat er een jongen bij zit.

Dag 1 hebben we een stadstour gedaan door Sao Paulo, miljoenenstad. Maar omdat t een feestdag was, was alles dicht en was er geen mens te bekennen. Verder bewolkt en een grote stad zonder (vind ik) al te veel moois. T leuke was t bijwonen van een mis, en dan de mensen te zien in de kerkbanken die met beelden etc daar zitten om te laten zegenen.
Verder gewandeld in een park en een luiaard gespot. Stukje met de metro (vergelijkbaar met amsterdam) en t treinstation gezien en verder veel hoge gebouwen, veel vervallen leegstaande onder de graffiti gebouwen, veel daklozen op straat (slapend onder dekens en dozen en plastic, wat zijn we zelf rijk dan!) Tot slot zijn we bij een groot beeld geweest wat de eenheid van Brazilie weergaf. Diverse afkomsten smolten samen in het beeld.
Op t grasveldje ernaast werd kaipoera geofend, dat blijft ook leuk om te zien.

s avonds met een groepje wezen eten en wat gedronken in een hippe plaats ( Bar Brahma)daar, was erg gezellig.
Veel entertainment: muziek, travestiet als pop etc.

Dag 2 en 3 hebben we de hele dag in de bus gezeten. De plaats waar we na Sao Paulo zouden verblijven is weggevallen door instorten van bruggen daar, dus zijn we naar een andere stad gereden (Maringa). Daar hebben we alleen gegeten en overnacht. De ochtend erna vroeg weer de bus ingegaan tot waar we nu zijn in Foz do Iguaçu.
Daar hebben we s avonds een buffet gedaan met een dansshow van diverse landen. Lekker gegeten en leuk ge entertaind.
Vooral de braziliaanse samba danseressen in mooie kostuums en de mooie mannen die kaipoera uitoefenen zijn erg leuk om naar te kijken.

Zondag zijn we naar Argentinie gegaan. Onze paspoorten waren allemaal oke, die van de bus niet, want de bus mocht t land niet in. Even wachten op een andere bus dus, maar toch in Argentinie aangekomen. Daar zijn we het nationaal park in gegaan en hebben we de hele dag kunnen genieten van de prachtige watervallen. Wat een hoeveelheden water daar naar beneden donderen is onvoorstelbaar. Wat een geweld! Zo heb je de duivelskeel, dat is gewoon een rond gat waarin van alle kanten water naar beneden stort.
Het NP is erg mooi, heel veel vlinders in allerlei kleuren en maten, mooie vogels en coaties. (soort neusbeertjes)
Verder hebben we met een bootje op de rivier gevaren en een aantal kaaimannen gespot.
De dag eindigde met wat aktie: in een snelle boot over de rivier scheuren en onder de watervallen door. Zeiknat natuurlijk en een hoop hilariteit, maar een erg leuke ervaring. s avonds uit eten geweest in t stadje. Stadje zelf was niet veel te beleven. Wel nog een bar opgezocht om het begin van Inges verjaardag te vieren. Daarna in t hotel de kadootjes gegeven (en vooraf de kamer volgestouwd met oranje balonnen)

Vanochtend begon de dag goed. We hebben een helikopterlvucht gemaakt boven de watervallen en het nationaal park. Supergaaf om alles zo van bovenaf te zien..... En ik had nooit eerder in een heli gezeten dus dat was al een mooie ervaring op zich!
Daarna werd het weer steeds beter en hebben we kunnen genieten van de braziliaanse kant van de watervallen, regenbogen, water en nevel all over.
Tot slot naar de stuwdam van Itaipu geweest. Helaas waren de sluizen dicht, maar t is wel een indrukwekkend bouwwerk.

T weer is wat minder geweest. De dag van aankomst is t ineens omgeslagen van zonnig naar regen en wolken, zo´n 17 graden. (ik denk dat t mooie weer naar nederland gegaan is!)Gelukkig waren dat voor ons 2 reisdagen in de bus en inmiddels laat de zon zich af en toe zien, en vandaag hebben we zelfs lekker van de zon kunnen genieten, dus duimen dat t zo blijft!

Met elkaar is t verder wel erg gezellig, veel lol, lekkere caiparinhas dus dat zit wel goed de komende dagen!
Morgen reizen we weer verder, dus tijd om de spullen bij elkaar te rapen.
Ciao!

• 05 Mei 2008 - 21:25

Reijana:

Mariska en Arjan,

Geniet er maar van wij hebben in Sao Paolo een financieel adoptiekind, Nico en Trijnie vam Eyk hebben daar kinderhuizen etc. een echtpaar die er 40 jaar gelden begonnen zijn, horen jullie nog wel een keer. Bedankt voor de fel. kaarten en de hart. groeten van de holl. koeien.

• 06 Mei 2008 - 07:05

Suus:

Hi nichie!
    Leuk om nu jullie verhalen te lezen! :-D Mooie foto's ook, ik vier een beetje vakantie met jullie mee. Hopen dat het lekker weer blijft.. Geniet ervan!!
    Liefsx

• 06 Mei 2008 - 07:42

Peet:

Hey zus en zwager!

Zo te zien vermaken jullie je wel daar! Leuk om de verslagen weer te lezen!!

Het is hier inderdaad erg mooi weer!

Geniet nog maar lekker!!

Kus Peet.

• 06 Mei 2008 - 10:58

Ellen:

Ola!
    Ja, vanuit een zonovergoten Nederland!Je hoeft echt niet zover te reizen hoor voor een beetje zon ;-)!
    Voor jouw doen een kort verslag van toch al 5 dagen, dag 2 en 3 vrijwel niets? Inderdaad niet helemaal zoals je het zelf georganiseerd zou hebben, toch?
    Maar dat zal de pret niet helemaal drukken, het klinkt verder zeer oke! Regenwoudachtige taferelen klinken altijd zeer "jungle" en daardoor erg aantrekkelijk!
    Veel plezier nog en hou ons op de hoogte!
    Liefs, Ellen

• 06 Mei 2008 - 13:10

Sierou:

Afstrepen van je lijstje seen that, done this: heli - vlucht!

Goed om weer zo'n uitgebreid verslag te lezen...

Ik ga weer terug de zon in ;-)
    Auto wassen. Da's dan weer wat minder....

liefs!

• 06 Mei 2008 - 17:16

Pa En Ma:

Toch goed om te lezen,ondanks dat ik al weer onder de zonneallergische bultjes zit,dat jullie het naar de zin hebben.Blijf ervan genieten en denk er niet aan dat we hier zwelgen in de zon...hoop dat julie die voor de rest van de reis ook zullen houden,het begin is er.geniet ervan,groeten van ons,ook van opa en een kus van oma,ze was afgelopen weekend hier en heeft je mail gelezen.Tot gauw en een dikke kus van ons voor jullie.Groeten ook aan de CUBA-vriendinnen.
    Pa

• 06 Mei 2008 - 18:56

Anja:

Hai
    Dat klinkt allemaal erg goed!! Maar Breda kan ook gezellig zijn :-)
    Geniet er van.
    Groeten uit Limburg

• 07 Mei 2008 - 20:20

Sherida:

Hey vakantiegangers,

Klinkt goed hoor! Heb je de salsa en de tango al gedanst? Geniet nog ff van jullie vakantie.

Liefs,

Sherida

• 07 Mei 2008 - 20:41

Suzan:

Hoi Maris

Echt toevallig zeg. ik dacht net jou te schrijven omdat we al zo lang niet gemaild hadden en ik weer in Nl ben aangekomen, toen ik dze mail las. We lopen elkaar dus mis, maar wel heerlijk in Brasil!!!!! En ja hier is het heerlijk weer. We (trouwens deze keer ook Mike) treffen het, want zo te zien is het bij jou kouder..ieie Maar het gaat zeker weer beter worden, want in de tropen kan het toch supersnel wisselen. Geniet er maar van en we spreken/mailen weer.....Doeg mijn "reis-dier"en doe de groetjes aan de mij helaas nog steeds onbekende geliefde van je!!!!

ps: HELICOPTER vlucht, ...jaloers!!!!! Heb je dat ook een keer gedaan in je leven, en dat gelijk spectalair over watervallen etc...

• 09 Mei 2008 - 08:06

Mireille:

Hey, geniet daar! En eh, drink zo'n overheerlijke caiparinha voor mij :-)) Gevaarlijk drankje, haha. Groetjes!

• 10 Mei 2008 - 15:28

Yvette:

Hoi!!

Heel veel plezier nog en veel groetjes aan de rest, mijn vakantie zit er weer op!!

• 10 Mei 2008 - 20:18

Sabine:

Hoi Maris
    Zo te lezen hebben jullie weer een leuke tijd! Geniet er nog lekker van.
    Groetjes Sabine