Zon zee & strand - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Mariska & Arjan - WaarBenJij.nu Zon zee & strand - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Mariska & Arjan - WaarBenJij.nu

Zon zee & strand

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska & Arjan

06 December 2007 | Cambodja, Phnom-Penh

En zo kwamen we na een busreis van ruim 4 uur aan in Sihanoukville, het eindpunt van onze reis.
Verschillende verhalen over gehoord, dus geen echte verwachtingen.
Op het busstation zijn we achterop de scooter naar t guesthouse gebracht. grote rugzak tussen de voeten van de bestuurder, ik achter de bestuurder met mijn dagrugzak op de rug.
In t guesthouse konden we 2 dagen blijven, daarna zaten ze vol.
De 1e dag hebben we vooral lekker geluierd 's ochtends. De zon scheen, de zee was schoon en helder en zeer aangenaam, het strand voorzien van strandtentjes en ligbedden, niks mis mee.
Verder lopen er vele verkopers rond met manden op hun hoofd vol armbandjes, ricierkreeften, fruit etc.
En ook hier weer de bedelaars, gehandicapten etc.
Ik vind dat persoonlijk toch erg lastig hoor. Waar doe je goed aan? Je wil het bedelen niet stimuleren, maar het is keihard om die mensen te negeren en nee te zeggen........
's middags zijn we op zoek gegaan naar een ander ho0tel, lange zoektocht maar uiteindelijk leuke bungalows gevonden.
Verder de busrit naar Bangkok geregeld, een bootocht naar de eilanden geregeld en een dag duiken.
Eind van de dag weer terug op het strand en zonsondergang gekeken (je hoorde de zon nog net niet sissen toen hij in de zee zakte)
2e dag spullen verhuist naar t andere guesthouse en begonnen met ontbijt wat bij de boottocht inzat.
Op een bootje 3 eilanden afgegaan: bij 2 eilanden kon je snorkelen (helaas was t materiaal niet echt goed dus heb ik de 1e keer niet kunnen snorkelen) en bij 1 eiland zijn we aan land gegaan om rond te kunnen lopen, te zwemmen en te lunchen.
Relaxed dagje en geeindigt op t strand met die amerikanen uit de bus. Heerlijk gegeten: vis uitgezocht en die ter plekke laten barbequen. Verder werden er vuurshows gegeven en was t sfeertej erg gezellig.
De 3e dag was duikdag. Al vroeg op de boot om eerst 2 uur te varen naar een dive site.
De haven op zich was al een belevenis. Mensen wonen daar in golfplaten huisjes aan de steigers.Overal ruikt het naar vis en zijn mensen op de boot bezig met vis of hun netten.
Na 2 uur varen de eerste duik gemaakt. Prima spul allemaal alleen iets te weinig gewicht waardoor we niet onder water kwamen. Maar 2 extra kilootjes lood doen wonderen en zo toch op de zeebodem terecht gekomen. Altijd mooi de onderwaterwereld, maar helaas geen octupussen en zeepaardjes gezien.
Wel mooi koraal en andere vissen.
Niet zo kleurrijk als bijv. Egypte of Cuba.
Op de boot gelunched en de 2e duik was op zandbodem omdat hier eerder octupussen en zeepaardjes zouden zitten. Maar helaas: het zicht was slecht, erg troebel.
Evengoed was t weer een mooie oefening en is duiken eigenlijk altijd wel geweldig. Gegeten bij de Japanner, erg lekker.
De laatste dag niks gedaan behalve vanaf het ontbijt op het strand gelegen.
Het was zon hete dag dat je niet in de zon kon liggen. Ik heb ergens een tube kunnen huren en in zon binnenband op t water dobberen was wel goed uit te houden.
Verder de dag (en vakantie) afgesloten met een bbq op het strand in die heerlijke hangstoelen......