Weer terug in koud en nat Nederland! - Reisverslag uit Mijdrecht, Nederland van Mariska & Arjan - WaarBenJij.nu Weer terug in koud en nat Nederland! - Reisverslag uit Mijdrecht, Nederland van Mariska & Arjan - WaarBenJij.nu

Weer terug in koud en nat Nederland!

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska & Arjan

08 December 2007 | Nederland, Mijdrecht

Na een lange reis zijn we weer veilig terug in Nederland.
Vrijdagochtend 7 december zaten we om half 8 in de bus naar Bangkok. De reis zou 10 uur duren, maar t werden er uiteindelijk 14.
En het was een ' bijzondere' busreis....
Na een uurtje rijden in een warme plakkerige bus zonder airco en zonder ramen die open konden, stopten we voor een rivier. De brug zag er klaar uit, maar mocht nog niet gebruikt worden. Dus dat betekende de pont. Maar wat voor pont.... De bus moest over houten planken een zanderig heuveltje af en weer omhoog de pont op.... zakte 2 keer terug, de houten planken versplinterd en de bus wat deuken rijker, maar hij stond na een aantal pogingen op de pont....
Bij de 2e rivier was geen brug te bekennen, wij moesten de bus uit, de kleine pontjes op(niet meer dan een vlot met een motor) en aan de overkant in bus nummer 2 stappen. Geen airco, wel open ramen.
Weer stukje rijden, weer rivier, weer geen brug, bus uit, pontjes op, bus nummer 3 in. Wel airco, maar tegelijk deur en dakraam open dus weinig effect.
Verder gereden tot weer een rivier....met een brug.... ehm nou ja brug... eerder een halve brug. Halverwege werd hij geblokkeerd, moesten we bepakt en bezakt heuvelopwaarts lopen naar bus nummer 4.
Geen (werkende) airco, wel open raampjes.
In deze bus zaten we tot de grens van Thailand. Daar moesten we de bus uit en de papieren regelen.
Douane door en hier werden we allemaal over minibusjes verdeeld.
Weer een tijdje rijden tot we ergens bij een onderdelenwinkel stopten zo tegen 16 uur. Iedereen had honger, geen eetgelegenheid gehad tot dan, en hier dus ook niet.
Hier moesten we een iets groter minibusje in waar nog 3 mensen extra bijkwamen... 3 mensen die bij de grens in een ander minibusje waren gestopt.
Snapt iemand de logica? Dan mag hij het mij uitleggen...ik snap t niet namelijk.
Ondertussen nog wat locale vriendjes van de bestuurder opgepikt en die er bij een supermarkt weer uitgezet. Wij, inmiddels flink trek, allemaal die supermarkt in voor koekjes en chips. (iets anders eetbaars was er niet) en weer verder. Stoppen we 10 minuten later bij een tankstation waar je instantsoep en maaltijden kon kopen.
Denk maar niet dat iemand dat even vertelde toen we de supermarkt ingingen.....
Maar goed, zo tegen 21.30 uur waren we eindelijk in Bangkok, moe, hongerig vies en bezweet.
Gelukkig werden we wel op Kao San Road (toeristendeel) gedropt, konden we hier wat fatsoenlijks eten, onze rugzakken even stallen in een restaurantje en nog even wat shoppen en drankje doen.
Om 23.30 uur zaten we weer in de taxi op weg naar het vliegveld van Bangkok waar we ons opgefrist en omgekleed hebben en om 2.30 uur 's nachts in het vliegtuig zaten naar Amsterdam, waar we vanochtend zonder problemen na 12 1/2 uur vliegen om 9.00 uur geland zijn...
En wat is het nat, koud en grijs hier!!!! :-(
De 4 weken zijn echt omgevolgen...je hebt echt geen flauw benul van tijd, dag en datum als je aan het reizen bent. Heerlijk.
Verder iedereen bedankt voor de reacties, erg leuk om te lezen, en tot gauw!

• 08 December 2007 - 21:05

Joyce:

Hahahah hier heb je gelukkig wel bruggen waar je gewoon over heen kan zonder problemen met een bus.
    Zie de fotos binnenkort ben heel benieuwd kunnen we ook ff verder bijkletsten.
    Liefs Joyce

• 08 December 2007 - 21:58

Tonny En Frans:

Welkom thuis. Het is nu inderdaad nat en koud maar somber??? In H.H.Waard schijnt de zon altijd. Dus kom eens deze kant op. :-)

• 09 December 2007 - 10:55

Sierou:

Gelukkig wordt je dan niet wagenziek!
    Welkom terug in gestructureerd Nederland!!!

• 09 December 2007 - 15:19

Suus:

He nichie! Goed te horen dat jullie in ieder geval wel veilig thuis gekomen zijn. :-) Erg leuk om jullie avonturen te lezen, superreis! Succes met bijkomen komende dagen en met 'landen' in koud en winderig Nederland.. bah! Liefs Suus

• 09 December 2007 - 19:43

Sabine:

Welkom terug in dit koude kikkerlandje! Het zal jullie wel tegenvallen dit natte weer. Fijn dat jullie weer veilig terug zijn. We spreken elkaar snel.
    Groetjes Sabine

• 10 December 2007 - 05:43

KlaasJan:

welkom terug.
    Fijn dat je er (hier) weer bent
    klaas jan

• 10 December 2007 - 14:54

Reijana:

Welkom Thuis in ons eigen kikkerlandje
    toch zo gek niet als ik het allemaal lees
    hoewel van geen tijd en datum weten, lijkt mij wel wat, hoewel wij doen het nog
    altijd zelf !!!het drukke leven, maar ja'
    dan heb je wel bruggen.
    Hartelijke Groeten en kom eens
    langs bij de hollandse koeien
    en schapen

• 11 December 2007 - 18:10

Anders:

Hee, weer helemaal thuis!? of je hoofd nog in Asië? Mooie foto's Maris!

• 11 December 2007 - 22:49

Fokke:

He lieve meid,

Wat een geweldig verhaal. Bijna een horror story. Tja nederland is dan wel koud en nat, maar de wegen en bruggen zijn hier toch echt wel beter hoor.
    Ik ben in ieder geval blij dat je weer heel terug bent, en hoop dat je het leuk hebt gehad!
    liefs Fokke

• 16 December 2007 - 13:48

Jos En Annie.:

laatste ook gelezen nu.wat moeten jullie het daar mooi gehad hebben.gaaf hoor.volgende keer gaan we mee.kus jos en annie.

• 16 December 2007 - 15:29

Shifri Pankras :

hoi Mariska en Arjan
    ik heb gehoord dat jullie vijleg aan zijn gekomen wat ben ik blij en Arjan is ook vijlig aan gekomen en een beeetje leuk gehad ?.
    Ik ben naar de bios geweest de film Enchanted DOEI DOEI
    En de groetjes van ONZE FIMIELIE
    SHIFRI,SAREFINA,ANDRE,CAMERLITA PANKRAS

IK HOU VAN JULLIE EN IK MIS JULLIE

-XXX-JES

• 19 December 2007 - 18:08

Sarefina Pankras:

Hallo:Mariska en Arjan.
    Ik mis julie heel heel heel erg!!!!! IK vind Mariska heel heel heel heel lief en nartuurlijk Arjan ook jullie zijn even lief!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IK wil jullie gaar weer zien want dat vind ik leuk ik was 16 Decemder met Shifri en Opa en Opa Boomert naar de bioscoop naar de film nou ik weet niet meer hoe het heet. maar ik kan het wel in het kort vertellen nou er was een prinsesje en die was verlieft maar het was grappig want toen was het bild in het tekken film en toen in het gewoon dus zo als het er bij ons er uit er uit ziet maar toen was er ook een heks en dat was die altijd zij van spiegeltje spiegeltje aan de want wie is het mooiste van het lant en die gooi de het prinsesje in de put en de rest vertel ik je wel de volgende3 keer

Groetjes: sarefina pankras. ik vind jullie heel heel heel lief

• 02 Januari 2008 - 10:07

Sarefina Pankras:

heej Arjan en mariska wij zijn gister naar opa en oma Boomert en daarna gingen we naar oma Heukelomen toen naar opa en oma Pankras en daar gingen we eten.