Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mariska & Arjan - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mariska & Arjan - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska & Arjan

12 November 2007 | Thailand, Bangkok

Na een vlucht van zon 10,5 uur zonder al te interessante films en met amper slaap zijn we toch in Bangkok aangekomen. Het eerste wat meteen heerlijk is, is het weer. Warm!
Met de taxi (meteen maar even flink afdingen) naar Khao san road gebracht. ff opfrissen met een koude douche en op pad. Het was vandaag tempeldag, dus veel temepels etc. hadden vrije toegang. Met een tuk tuk hebben we ons langs diverse boedhas en tempels laten rijden.
het leukst is dan de gesprekken die je krijgt met de locals. Informatie waar je helemaal niet om vraagt, maar wat leuk is om te horen, behalve met een jongen van onze leeftijd die aan het bidden was bij lucky boeddha voor mooi weer; Hij was 3 maanden monnick geweest en had nu vakantie.
Verder bij de tempel op de heuvel geweest, flinke klim, heel wta traptreden, maar de moeite waard. Prachtig uitzicht ook over de stad.

Van daaruit met een taxi naar de Grand Palace. Ook al ben ik er al eens geweest, het blijft een prachtig complex met al die glitter, mozaieksteentjes en precisie werk......

Tussendoor nog op een pleintje heerlijk geluncht met rijst en kip wat ter plekke werd klaargemaakt.

Tot slot nog een tochtje met de boot over de Mae Nam Chao Phraya rivier.

Huizen staan gewoon in het water, mensen wassen en vissen en zwemmen tussen de rotzooi in de rivier en verder veel pachtige tempels langs de rivier te zien.
Beetje jammer dat de longtailboot daar met een rotvaart voorbij ging en we zon half uur in een sluis hebben gelegen....

Verder net heerlijk Thais gegeten en nu toch echt wel toe aan wt slaap, na zo'n nacht oveslaan.

Vannacht om 3.30 uur zitten we alweer in de taxi naar t vliegveld, vanwaar we een binnenlandse vlucht naar Chian Rai hebben en dan gaan we ook meteen door naar Laos!

Tot de volgende keer, vanuit Laos.

• 13 November 2007 - 10:09

Sherida:

Hoi Hoi,

Lekkere bofkont! leuk om je reisavonturen te lezen, vooral omdat het hier flink waait, regent en erg grauw is. (ben helemaal niet jaloers...) Ben benieuwd wat je van de Gibbontoer vindt. Kom je zo direct terug als een echte Jane!!! hihi.

Geniet ervan!

Groetjes,