Aangekomen in Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Mariska & Arjan - WaarBenJij.nu Aangekomen in Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Mariska & Arjan - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Laos

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska & Arjan

13 November 2007 | Laos, Vientiane

Vannacht om 3.00 uur ging de wekker weer. Kreun! Voor mijn gevoel lag ik net lekker te slapen. Maar oke, dat hoort erbij en we gaan naar laos, dus het heeft iig nut om zo vroeg op te staan.
Taxi was zo gevonden, aardige chauffeur en om dat tijdstip rijden gaat een heel stuk sneller dan op de heenweg naar Bangkok in de spits.
Ruim op tijd op het vliegveld dus.
Ingescheckt voor de vlucht naar Chiang Rai, het noorden van Thailand. Ipv een boardingpas krijgen we een bonnetje. Plekken zelf uit te zoeken. Oke....
Op het vliegveld heerlijk ontbeten en de vlucht ging zelf 10 minuten te vroeg weg.
Vanuit het vliegveld meteen met de taxi naar Chiang Rai busstation, en binnen 5 minuten zaten we in een bus naar Chiang Kong, de grensplaats met Laos in Thailand. Met zijn 2en en alle bagage op 1 bankje, maar het werkte prima. Leuke rit door kleine dorpjes, weinig stops voor in- en uitstappenden en met 2 1/4 uur (waarvan een uurtje slaap)waren we er al. Dat is weer eens wat anders, meestal zeggen ze 3 uur en worden het er 5 ofzo.
Ook in Chiang Kong ging alles in een rap tempo: bus uit, tuktuk in, tuktuk uit, grenskantoortje in, stempels gezet, grenskantoortje uit, boot in en 5 minuten later zaten we in de buut op De Mekong rivier. Als je de rivier oversteekt kom je dus in Laos.
Dus zo zaten we vanochtend om 11.30 uur al in Laos. Hotelletje gezocht en genoten an een heerlijke lunch met een koud biertje. Nou ja tje, 650 ml flesjes schenken ze hier.
MMM Ik ga thuis dat aziatische eten nog missen.
Nog een mooie gekleurde tempel en verblijfplek voor de monniken bekeken. Heerlijke rustige plaats, erg leuk om die monniken in alleen een ondergewaat te zien relaxen rondom de tempels en hun huisjes (lijkt kwa grootte op zon klein strandhuisje in Zandvoort) Jammer alleen dat ze die dingen zo hoog plaatsen: ik heb nu al spierpijn in mijn kuiten van al die traptreden die ik gisteren en vandaag ben opgegaan.
Verder nog wat slaap ingehaald en geboekt voor de gibbon experience: http://www.gibbonx.org
Dat gaan we de komende 3 dagen doen: als apen door de jungle zwaaien aan kabelbanen, genieten van de natuur, trekken en overnachten in boomhutten.
We zijn heel benieuwd! Horen buiten nu iemand erover praten die net terug is en die klinkt zeer enthousiast.
Daarna meteen door naar het noorden van Laos.
Het weer is nog steeds lekker: wel bewolkt maar geen regen en een heerlijk temperatuurtje. Ook een stuk minder vochtig dan Bangkok.

Tot de volgende keer.

• 13 November 2007 - 10:11

Inge Nr01:

Lekker dat de reis voorspoedig verloopt zo de eerste dagen! Pas je wel op in de jungle ... straks tref je net een jager die zijn bril niet op heeft en het verschil niet ziet tussen jullie en de apen ;)

geniet!
    groetjes,
    Inge

• 13 November 2007 - 10:14

Barbara Vd Paard:

Hey reizigers,
    Wat een avontuur weer! Leuk om de verhalen te lezen en ben nu al benieuwd naar de foto's...
    Geniet ervan en tot het volgende bericht.

Groetjes Barbara

• 13 November 2007 - 10:56

Sabine:

Wat een bezienswaardigen al weer in zo'n korte tijd!! Klinkt allemaal weer erg mooi. Heel veel plezier de komende dagen tussen de apen!
    Groetjes Sabine

• 13 November 2007 - 11:18

Tonny:

Fijne vakantie Maris. Ik hoorde gister pas dat je op vakantie ging. Veel plezier en we blijven je verhalen lezen.
    Groetjes

• 13 November 2007 - 11:27

Joyce:

Gaaf hoor dat juie in die omgeving zitten en gelijk van ales beleven, en Mooi om te horen over de monniken, sluit mooi aan bij www.projectaware.nl
    Mocht je er een spreken......;-)
    Liefs Joyce

• 13 November 2007 - 11:42

FC Weesp:

Hee daar, als ik het zo lees dan gaan jullie als een trein(of een Amerikaan) langs heel veel locaties. Wel genoeg tijd om e.e.a. op je in te laten werken? Het klinkt allemaal wel erg enthousiast en indrukwekkend.
    Ik mis wel informatie over je reisgezelschap.....
    Nou, slinger lekker in de jungle en zoek je boomhut goed uit...sommige schijnen en waterbed te hebben!
    Veel plezier en tot gauw!
    Peter.

• 13 November 2007 - 12:21

Christien:

Hoi Maris,

Nu al weer in Laos, klinkt weer erg aanstekelijk. Mooi hoor. Dus nu drie dagen in de jungle. Leuke webpagina trouwens....

Groetjes Christien.

• 13 November 2007 - 12:22

Roel En Gemma:

Hé vakantiegangers,
    Wat een leuke manier om al die jaloerse mensen hier te informeren over jullie vakantie.
    Geniet er lekker van!
    Greetz Roel & Gemma.

• 13 November 2007 - 12:53

Hannie:

Hé Maris,

Geniet van je welverdiende vakantie en keep me posted! Erg leuk om je belevenissen te lezen en via deze site super! Geniet van de gibbon experience; moet héél bijzonder zijn.
    Nog bedankt voor je kaartje!

Grtz,
    Hannie

• 13 November 2007 - 14:21

Kim Snoek:

He Mariska,

Dat klinkt allemaal heerlijk en heel avontuurlijk!!! Ben heel jaloers en heb nu ook heel veel zin om lekker weg te gaan! Je schrijft dat de tempratuur in Laos een stuk minder vochtig is dan Bangkok. Was het daar wel lekker weer of hadden jullie regen?

Geniet lekker!

Spreek je snel weer.

Groetjes Kim

• 13 November 2007 - 14:26

Linda E.:

Hoi Maris,
    Heerlijk te lezen dat je het weer erg lekker hebt. Ik ben je vergeten voor je vakantie te bellen, maar nu op deze manier wil ik je nog een heeeeel fijne en gezellige vakantie wensen.
    Veel plezier bij de apen de komende dagen.

groetjes en tot horens.
    Linda, Arnold, Marit en Thomas

• 13 November 2007 - 14:51

Mama:

wat heerlijk om zoiedere keer snel wat van jullie te horen. Nu dus 3 dagen tussen de apen: lijkt me echt geweldig. Ze hebben vast geen internet daar in die boomhutten, dus tot over 3 dagen! Kus van mij en ook van opa! Liefs mama

• 13 November 2007 - 17:46

Sierou:

Wauw... klinkt erg goed. En voorspoedig ook vooral... hahaha...
    geniet er van! Ben heel benieuwd naar de volgende verhalen. Erg blij dat jullie goed zijn aangekomen in ieder geval en dat hjet vervolg ook goed is!

Liefs van ons!

• 13 November 2007 - 18:36

Peet:

Hey daar!

Dus jullie gaan jullie familie opzoeken? ;-) Leuk al die verslagen!
    geniet maar lekker!

X Peet.

• 13 November 2007 - 18:37

Anja:

klinkt allemaal erg goed! Veel plezier en geniet ervan zo tussen de apen.

Liefs uit een regenachtig nederland

• 13 November 2007 - 19:02

Mireille :

Hey, damn, wat gaat de tijd toch hard! Was me effe ontschoten dat het alweer tijd was voor jouw vakantie, have fun daar saampies! Knuf van ons "2-tjes" (en Jorrit :-)

• 13 November 2007 - 19:13

Tamara:

AAAAAAHHHHHHHHHHHH

Ik ben jaloers :)

XX

• 14 November 2007 - 08:52

Reijana:

Hallo,

Nou zoals altijd een vakantie !!!! naar je hart.Leuke manier om via deze website kontakt te houden, jullie hebben trouwens al veel reacties gekregen, nou kan ik jullie bij deze nog een fijne vakantie toewensen en geniet van Gods schepping. Wij blijven nog maar even tussen de koeien in Holland,nu mooi weer trouwens hier. Hart.Gr. Reijer/Adrie

• 15 November 2007 - 09:27

Suzan:

Veel succes in de jungle!!! Groetjes ook aan Arjan
    Liefs Suzan

• 15 November 2007 - 13:44

Suzanne:

Hi nichie, hoe was de jungle?? Wat leuk allemaal te lezen wat jullie doen en hebben meegemaakt! Zijn jullie via het drie landenpunt gegaan? ff naar Birma gezwaaid? :-s Heel erg veel plezier komende tijd en ik hou jullie avonturen in de gaten :-) Enjoy en groetjes aan Arjan! Groetjes Suus

• 15 November 2007 - 23:16

Marcel:

Leuk dat ik je reis zo kan volgen. Klim gelijk in de lonely planet, maak aantekeningen en ga nu al genieten van mijn komende reis naar Laos. Veel plezier bij de gibbon experience. Ben benieuwd naar je verhalen over de dorpjes in het noord.

• 16 November 2007 - 11:29

Jennie:

Hoi Mariska,

Klinkt goed!
    En aapjes kijken is altijd leuk natuurlijk ;-)

Geniet!!!

• 16 November 2007 - 18:03

Aad En Marion:

Hallo Tarzan&Jane,
    Hoe gaat het daar tussen de Bokito’s? Al gewend aan het eten van lianen? Aan het uitrusten van het getuktuk? Wij zijn wel tuk op een tukje in een tuktuk.
    Snuf en Snuitje maken het goed, al halen ze wel voortdurend hun neus op als we vertellen over jullie avonturen, waaruit we afleiden dat ze liever met 4 pootjes op de grond blijven.

Groetjes,
    Aad en Marion (papa en mama)

• 17 November 2007 - 12:49

Jeanette:

Joh, wat jij allemaal beleeft, te gek zeg! Heel veel plezier deze reis, geniet van alles om je heen. Leuk dat ik je verslag kan lezen...

• 28 November 2007 - 15:58

Joyce:

Hahai,
    Heb je verslag gelezen wat een verhalen weer, leukleuk.
    Ik ben benieuwd naar je volgende verslag en anders spreek ik je wel weer in nederland.
    Groetjes en liefs Joyce

• 08 December 2007 - 19:50

Natasja:

lieve Maris,

wat een heerlijkheid!!!! dit is toch weer genieten he!!!! neem een lekkere maaltijd en een biertje en denk ook even aan mij...........
    ben benieuwd hoe het zal gaan in de jungle..........geniet van je vrijheid en van elkaar!! liefs natas