tempeltje hier tempeltje daar tempeltje overal - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Mariska & Arjan - WaarBenJij.nu tempeltje hier tempeltje daar tempeltje overal - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Mariska & Arjan - WaarBenJij.nu

tempeltje hier tempeltje daar tempeltje overal

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska & Arjan

20 November 2007 | Laos, Vientiane

We staan alweer op het punt te vertrekken vanuit Luang Prabang, maar mooi nog even een kwartiertje tijd voor een update.
De busrit van Luang Nham Ta naar Luang Prabang was inderdaad erg lang, vooral het eerste deel waar we de berg op moesten. Zon naar binnen, kleine bankjes (en dan zijn wij al niet zo groot, maar wel aardig klem zitten)Maar goed, aan alles komt een eind dus ook aan deze busrit. Met wat meer toeristen een Jumbo genomen naar t centrum, waar we midden in de gezellige drukte van verlichte tempels en avondmarkt aankwamen. begon veel belevond, maar we waren niet de enige die dat dachten want alle hotels, guesthouses etc. zaten VOL. Sorry no room, sorry full.. Tomorrow we have room.
Grrr we willen nu een room! Na ruim een uur bepakt en bezakt rondsjokken hadden we t wel gehad. Dus hebben we onszelf lekker verwend in een luxe hotel. Toch ook wel lekker. Warme douche, lekker eten en slapen.
Volgende ochtend rustig aan ontbeten en vliegtuig en bus geregeld voor de tocht naar t zuiden.(bus naar Vientiane en van daaruit vliegtuig naar Pakse) Helaas konden we niet met de vip nachtbus omdat we dan te laat aankomen voor onze aansluiting met t vliegtuig dus hebben we t fijne vooruitzicht dat we straks weer 10 uur in een te kleine bus zitten te hobbelen, midden in de nacht aankomen en dan op t vliegveld verder mogen slapen.
Ach ja, hoort erbij he!
Verder de rest van de dag Luang Prabang bekeken. Leuk stadje,aan de mekong en echt op elke straathoek een tempel! Kwamen de engelsen van de Gibbon experience ook nog tegen. Grappig.
Mooi uitzicht over de stad vanaf de tempel op een berg (wederom een flinke klim) en eind van de dag de zon zien onder gaan (tot de wolken)op de oever van de mekong.
Vanochtend stond ik om 6.00 uur aan de kant van de weg om de monniken te zien. Die gaan elke ochtend met zijn alen in een lange rij de stad door. Mensen zitten dan langs de kant om de monniken te voorzien van rijst, fruit en offers. Heel mooi gezicht zon lange oranje sliert.
Alhoewel ik wel mijn twijfels heb over die jonge monniken, die in een internetcafe zitten en met mobieltjes lopen....
Vandaag waren we behoorlijk temepelmoe, dus na een heerlijk ontbijt met veel vers fruit hebben we een jumbo geregeld naar de Kuang Sai watervallen, zon 30 km verderop. Erg mooi, mooi natuurgebied ook om in rond te lopen.
Verder een opvangcentrum voor zwarte beren en een tijger, onderschept uit de handel... :-(
En dan wordt het zo langzamerhand tijd om terug te lopen naar t gusthouse waar we onze tassen mochten achterlaten na t uitchecken om naar t busstation te gaan......

• 20 November 2007 - 14:53

Petra:

Ik geniet elke keer weer van jullie verhalen! Prachtig! Ik kan me er helemaal een beeld bij vormen!

Heel veel plezier nog!

Liefs dikke kus Peet!

• 21 November 2007 - 08:17

Gaby:

Hoi daar wat een geweldig avontuur zo. Zo als je het vertelt is het wel schitterend.
    Geniet er lekker samen van en doe voorzichtig tot gauw gr gaby en de rest dikke knuffel van de meiden.

• 21 November 2007 - 16:22

Sierou:

.... wat hebben jullie het zwaar met die bustochten....

• 22 November 2007 - 07:44

Altine:

Hey Maris en Arjan,

Heb 'even' al jullie fantastische verhalen gelezen, wat geweldig zeg! Geniet ervan met zn tweeen!

Liefs Altine

• 23 November 2007 - 10:41

Barbara:

Hey,
    Tempelmoe??
    Klinkt erg mooi allemaal. Geniet ervan, hier regent het en is Sinterklaas in het land. Niets bijzonders dus ;-)
    Laterzzzz